Hirdetés

Hirdetés

Pacalvadász

Csárdák, éttermek, talponállók, büfék gyűjteménye.

ETETŐK TÉRKÉPEN

Friss topikok

Címkék

112 (1) 6 os (3) ablakos kiszolgálás (1) akasztó (1) audi (1) babgulyás (1) bableves (4) balaton (3) balatonfüred (2) balatonfüzfő (1) baleklámpa (1) Bárány (2) báránycsülök (1) bécsiszelet (1) belváros (1) bezár (1) birkapörkölt (1) bistro (1) bisztró (1) Bohém (1) borsóleves (1) brassói (3) Budakeszi (1) budaörs (3) budapest (12) Budapest (1) büfé (5) büfékocsi (2) burgonyapüré (1) cegléd (1) cigánypecsenye (2) cikk (1) csalamádé (4) csapvíz (1) csárda (5) csepel (1) csillag (1) csirkecomb (1) csokispalacsinta (1) Csongrád (2) csülköspacal (1) csülök (5) csülökpörkölt (1) debrecen (1) disznósajt (1) donovaly (1) ebes (1) esztergom (1) ételsziget (1) étkezde (6) étterem (20) facebook (1) falatozó (5) Falatozó (1) fasírt (1) fémtányér (2) finomító (1) Gasztro (1) goral (1) grill (2) grillcsirke (1) gulyásleves (2) gyarmat (1) győr (7) gyorsbüfé (1) gyorsétterem (1) halászcsárda (1) halászlé (5) halleves (1) harcsapaprikás (1) háromszögtálca (1) Harta (1) hekk (1) hentes (2) Hentes (1) Hurka (1) hurka (5) Húsbolt (1) húsleves (2) hvg (1) Hype (1) IX. kerület (1) jakabszállás (1) kacsa (1) kaja (1) Kajálda (1) kakasherepörkölt (2) kalocsa (1) kamionmosó (1) kamionos (4) Kávéház (1) kelkáposzta (1) kemence csárda (1) kerthelyiség (7) kif (1) kifőzde (4) Kisbig (1) kisvendéglő (1) kocsma (1) kocsonya (2) köfém (1) kóla (1) kolbász (6) Kolbász (1) koliba (1) kolozsvári rakott káposzta (1) kondorfa (1) körmös pacal (1) körömpörkölt (1) koviubi (3) kurta (1) lángos (6) lazac (1) lecsó (2) Lepény (1) liba (1) lónyál (1) lötyi (1) máj (1) májas (1) Maklár (1) márton nap (1) Mátra (1) mecseknádasd (1) menü (17) menz (1) menza (10) Mester utca (1) mol (1) nyárfa (1) nyékládháza (1) nyíregyháza (1) olcsó (3) pacal (4) pacalpörkölt (11) palacsinta (6) panorámaterasz (1) paradicsomleves (1) pécs (1) pecsenye (7) pecsenyesütő (5) penne (1) pincér (1) pitvar (1) presszó (1) prósza (1) rába (1) Ragu (1) rakéta (1) rántottsajt (1) régi (1) répcelak (1) rétes (1) retro (1) rizsa (1) sajtburger (1) sajtostejfölös (1) siófok (1) solt (2) Somlói (1) Sous Vide (1) Sülysáp (1) szalontüdő (5) szarvas (1) székesfehérvár (1) szendvics (1) szlovákia (1) szörp (3) sztrapacska (1) talponálló (2) Tápiószecső (1) Tarhonya (1) Tata (1) tavaszitekercs (1) tea (1) temesvár (1) tepertőspogácsa (1) terasz (2) Terasz (1) Tócsni (1) uborka (1) újbuda (4) ünnepi (1) út (1) Vác (1) vadas (1) velősmáj (1) velőspacal (3) vendéglő (6) veresegyház (1) veszprém (2) XI (2) xi (3) XIII (1) xiii (1) xiv (2) xx ker (1) zalaegerszeg (2) Zánka (1) Zúza (1) zúzapörkölt (5) Címkefelhő

Neked Főztem, Zánka

2016.12.12. 16:48 rezirap

Jó Étvágyat!

Van olyan is amikor a telephelyen pihen a kamion hétvégén. Mit csinál a nemnormális sofőr ilyenkor? Igen, beül a személykocsiba azzal megy. Főleg élményfaktor a javából az is, amikor vagy a vízpumpa, vagy a termosztát gyengesége miatt az M7-es 10-es kiliénél útban a Balcsi felé, a pirosba csap a vízhőjelző mutató. Nem hátrálunk meg, menni kell, fűtés maxra, ablak le, így vagány az utazás! Szóval beteges kocsival mentünk neki a Balaton északi partjának. Bírta azért, bár a folyamatos 35fokos fűtés nem volt a legkomfortosabb.img_0558.JPG

Már nem is tudom hogy volt pontosan, de abban biztos vagyok hogy délután tájban nagyon megkívántam a levest. Vannak ilyen hullámok néha, a leves ritkán, de tészta kívánás, meg édesség kívánás ugye van. Na, az északi parton bevillant a "levest akarok enni" felírat és egyre nagyobb és vastagabb neonfényű betűkkel világított. A terv az volt hogy a következő lehetőségnél megállni és kérni egy levest. Itt érkeztünk meg Zánka határában található Neked Főztem, gasztrokocsmába. Hallottam már az intézményről, benne vannak ők is az északi parti gasztro hype-ban. Ha nem "az első helyen állunk meg" cselendzs van, magamtól nem biztos hogy bemegyek. Inkább kerestem volna valami kispiszkost, mindegy ezt dobta a gép, lássuk.

Pofás kis hely kívül-belül, mivel ez bőven ősz közepén történt, így a nagy tömeg nem volt itt, oda ültünk ahova jól esett. Ügyesen van hangolva a beltér, olyan egyszerű és sallang mentes, jó hangulatot ad, illetve a napi DJ is elég jól válogatta az aláfestő muzsikát.img_0554_1.JPG

Nemkértem étlapot, asszem nincs is. Egy jó nagy fekete táblára fel volt fehér krétával karcolva a napi ajánlat, én az első sorban megtaláltam azt amiért jöttem.ez pedig a Bárányragu leves volt. Előtte azért kértem még egy házi szörpöt azt hiszem kakukkfüves volt. Olyan szinten el volt találva, nem volt intenzív, nem volt cukros, teljesen ott volt a szeren. Egy "sima" szörp.img_0548.JPG

Aztán kijött a leves is, sokat nem kellett rá várakozni, lévén akkor éppen más vendég nem nagyon volt. Hozzá kell tenni a bárány, azért nem könnyű feladat, szerintem. Először a tányér felé hajolva az illatára és a látványra lettem figyelmes. A felszínen egy csipet tejfel sziget úszott, ízlésesen, ráérősen. Szépen telt kertizöldség illat szált fel elbújva benne a bárány jellegzetes aromája. Aztán még a kóstolás előtt rájöttem hogy hiányzik a ragu mellől nekem a kenyér. Azonnal hozott a pincér srác finom puha fehéret. Jött a kóstolás, először a leve. Nem vékony, jó sűrű lé, telis-tele sziporkázó ízvilággal. Aztán a zöldségek is a kanálra kerültek. Abban biztos vagyok hogy ezeket a leveszöldségeket nem a hipermarketek polcairól hozták ide bele a levesbe. Olyan ízük volt mint nagyanyám húslevesébe annakidején, amibe én vittem reggel a kertből fel frissiben a belevalót. Nekem már itt meg is volt a "de jó hogy ma ezt választottam" érzésem. Aztán jött az utolsó kóstolás, a barihusi. Félve haraptam rá, bár az előjelek jók voltak. Félelmem alaptalan volt, a hús is finomra sikeredett, egyáltalán nem volt rágós, sőt omlós állagával és visszafogottan jellegzetes ízével, volt kerek egész a leves. Ilyen finom egyben lévő levest, régen sikerült ennem. Szépen lassan kiélvezve minden kanállal, természetesen elfogyott a raguleves, vele a puha fehér kenyér. Nem lettem degeszre tele, de elég volt és nagyon finom!img_0556_1.JPG

Szóval szezonon kívül is érdemes a Balcsira menni, ha másért nem de egy finom, kerek, bárányraguért mindenképpen! Jó-jó, persze hogy másért is érdemes azért! A leves 1400 volt a szörp meg 400, csak gondoltam szólok.

Az elmaradhatatlan:

  • Parkolás: 2/5 (nem teherbarát, mondjuk szgk-val voltam)
  • Kiszolgálás: 5/5 (rendben)
  • Íz: 5/5 (az van bőven)
  • Adag: 4/5 (elég)
  • Ár/érték:5/5 (nekem megérte)

A tanulság számomra pedig az hogy néha igen is érdemes bemenni a "divatos", "hype-os" gasztro hullámon hasító kajáldákba is, néha.

Még egy ragu portré:

img_0557.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: balaton szörp Zánka Gasztro Hype Ragu Bárány

A bejegyzés trackback címe:

https://pacalvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr512036681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása