Hirdetés

Hirdetés

Pacalvadász

Csárdák, éttermek, talponállók, büfék gyűjteménye.

ETETŐK TÉRKÉPEN

Friss topikok

Címkék

112 (1) 6 os (3) ablakos kiszolgálás (1) akasztó (1) audi (1) babgulyás (1) bableves (4) balaton (3) balatonfüred (2) balatonfüzfő (1) baleklámpa (1) Bárány (2) báránycsülök (1) bécsiszelet (1) belváros (1) bezár (1) birkapörkölt (1) bistro (1) bisztró (1) Bohém (1) borsóleves (1) brassói (3) Budakeszi (1) budaörs (3) Budapest (1) budapest (12) büfé (5) büfékocsi (2) burgonyapüré (1) cegléd (1) cigánypecsenye (2) cikk (1) csalamádé (4) csapvíz (1) csárda (5) csepel (1) csillag (1) csirkecomb (1) csokispalacsinta (1) Csongrád (2) csülköspacal (1) csülök (5) csülökpörkölt (1) debrecen (1) disznósajt (1) donovaly (1) ebes (1) esztergom (1) ételsziget (1) étkezde (6) étterem (20) facebook (1) Falatozó (1) falatozó (5) fasírt (1) fémtányér (2) finomító (1) Gasztro (1) goral (1) grill (2) grillcsirke (1) gulyásleves (2) gyarmat (1) győr (7) gyorsbüfé (1) gyorsétterem (1) halászcsárda (1) halászlé (5) halleves (1) harcsapaprikás (1) háromszögtálca (1) Harta (1) hekk (1) Hentes (1) hentes (2) hurka (5) Hurka (1) Húsbolt (1) húsleves (2) hvg (1) Hype (1) IX. kerület (1) jakabszállás (1) kacsa (1) kaja (1) Kajálda (1) kakasherepörkölt (2) kalocsa (1) kamionmosó (1) kamionos (4) Kávéház (1) kelkáposzta (1) kemence csárda (1) kerthelyiség (7) kif (1) kifőzde (4) Kisbig (1) kisvendéglő (1) kocsma (1) kocsonya (2) köfém (1) kóla (1) Kolbász (1) kolbász (6) koliba (1) kolozsvári rakott káposzta (1) kondorfa (1) körmös pacal (1) körömpörkölt (1) koviubi (3) kurta (1) lángos (6) lazac (1) lecsó (2) Lepény (1) liba (1) lónyál (1) lötyi (1) máj (1) májas (1) Maklár (1) márton nap (1) Mátra (1) mecseknádasd (1) menü (17) menz (1) menza (10) Mester utca (1) mol (1) nyárfa (1) nyékládháza (1) nyíregyháza (1) olcsó (3) pacal (4) pacalpörkölt (11) palacsinta (6) panorámaterasz (1) paradicsomleves (1) pécs (1) pecsenye (7) pecsenyesütő (5) penne (1) pincér (1) pitvar (1) presszó (1) prósza (1) rába (1) Ragu (1) rakéta (1) rántottsajt (1) régi (1) répcelak (1) rétes (1) retro (1) rizsa (1) sajtburger (1) sajtostejfölös (1) siófok (1) solt (2) Somlói (1) Sous Vide (1) Sülysáp (1) szalontüdő (5) szarvas (1) székesfehérvár (1) szendvics (1) szlovákia (1) szörp (3) sztrapacska (1) talponálló (2) Tápiószecső (1) Tarhonya (1) Tata (1) tavaszitekercs (1) tea (1) temesvár (1) tepertőspogácsa (1) terasz (2) Terasz (1) Tócsni (1) uborka (1) újbuda (4) ünnepi (1) út (1) Vác (1) vadas (1) velősmáj (1) velőspacal (3) vendéglő (6) veresegyház (1) veszprém (2) XI (2) xi (3) xiii (1) XIII (1) xiv (2) xx ker (1) zalaegerszeg (2) Zánka (1) Zúza (1) zúzapörkölt (5) Címkefelhő

Bistro Sparhelt, Balatonfüred

2017.09.26. 13:41 rezirap

Jó Étvágyat!

file_002.jpegNem volt eddig idén poszt, ez tény. Mivel a Barnus év elején lepattant németbe aztán ott hegeszt valami raktárcsarnokokat vagy mit, nekem adták a nemzetközi fuvarokat, így a belföldi kajás vonal kicsit szünetel, a kintieket meg minek adjam, bár a szlovákoknál van fajin pacalleves, na majd egyszer lehet beírom ide a legjobbat.

Előre leszögezem, maradunk az alacsonyabb kategóriájú vendéglátó egységeknél, bár kilengések lesznek továbbra is ha úgy hozza a sors. Ez a mostani poszt egy ilyen Ünnepi Edition.

Úgy adódott hogy a születésnapomon éppen fuvarban voltam olaszba, így megígértem Klaunak, hogy majd ha úgy adódik, elviszem egy ünnepi vacsira valami jó helyre (arra hiába várnék hogy esetleg ő hívjon meg, a Klau nem olyan fajta lány). Balatonfüreden kaptam egy tippet az egyik raktáros sráctól, hogy a főnöke mindig a Sparhelt-be jár a csajával és hogy az milyen jó. Alakult is szeptember elején egy fuvar Almádiban felrakóval, onnan Füred nincs messze. Mondom a Klaunak hogy elviszem Füredre vacsizni egy tuti bisztróba, megkajálunk aztán én megyek tovább Ausztriába, ő meg visszajön vonattal vagy busszal, idejéből kitelik. Na öcsém, hogy mekkora hisztit levágott, hogy miaz hogy nem rendes étterembe megyünk csak valami nyomi bisztróba akarom vinni, meg hogy ő nem fog buszozni, mit gondolok én. Jól összebalhéztunk ezen, persze ő otthon maradt én meg mentem fuvarba. Felraktam Almádiban, aztán úgy döntöttem hogy Klau zavarodjon meg levelestűl ágastúl, én akkor is a Sparhelt-ben fogok vacsizni.

Mivel már nem a nagy nyári szezon volt, így először azt hittem nincs is nyitva, annyira nem voltak emberek se az utcán, sem a bisztróban. Amikor beléptem az egész személyzet a pultnál beszélgetett. Kérdeztem hogy nyitva vannak-e mert vendéget egy darabot nem láttam. Mondták hogy természetesen nyitva vannak, aztán választottam egy jóképű asztalt és leültem. Mire leültem mindenki a helyére került egy pillanat alatt. Teljes lett a rendezettség egyből. A felszolgáló srác hozta az étlapot ami hálistennek nincs túlbonyolítva, mondjuk egy bisztrónál ne is legyen. 2-3 fajta leves, meg 5-6 féle főétel, aki ezek közül nem tud választani az meg is érdemli. Először valami halat akartam enni, az étlapon volt akasztói rántott ponty de én azt akasztón a Halascsárdában szeretem. Aztán megláttam ezt: Nádudvari bárányvagdalt, kelkáposzta, burgonya. Éreztem hogy ezt a vagdaltat meg kell kóstolnom, szóval rendeltem, meg mellé egy mentaszörpöt. Mivel egyedül voltam vendég az egész étteremben, egyből nekilátott a séf a látványkonyhán az étel elkészítéséhez. Ahogy figyeltem hogy tevékenykedik a séf, a felszolgálósrác kihozott egy kis poharat benne valami nem tudom mivel. Sajnos pont a telefonba magyaráztam Karesznak hogy miért nem működik a pótján a liftestengely, ő meg nem nagyon akarta érteni, így eltartott jó sokáig, mire felfogta valahogy, addigra meg már a vagdalt is megérkezett, így:

bari2.jpg

Ha itt volt a főétel, a poharas cuccal nem nagyon foglalkoztam, félretettem későbbre. A főétel illata nagyon finom, selymesen étvágygerjesztő volt. A vagdalt inkább kis medalion jellegű formákból volt megtalálható a tányéron. Az első falat természetesen a húsból landolt az ízlelőbimbóimon. A bárány ugye elég karakteres ízű cucc, hát a vagdalt íze egyáltalán nem volt tolakodóan karakteres, finoman adta a bárány zamatot de csak a kellemes határig. A hús inkább csak közepesen volt átsütve, nekem nagyon tetsző állaga volt, omlós de nem kiszáradt. Belül besírtam, hogy milyen finom. A köret mellet se szaladjunk el! A kelkáposzta és a burgonyapüré szintén nagyon ott volt a szeren. A mini káposzták nem széjje' voltak főzve, hanem ress, ropogós és ízes állapotban sorakoztak a husik mellett. A burgonyapüré, (vagy inkább burgonyakrémnek mondanám) szintén jól passzolt az előzőekben említett szereplőkhöz. Aztán felfedezni véltem a buliban jópár szalonnapörcöt, és lila kisvirágot is. Minden falat egy jóleső érzés volt, szerettem az ízek keveredését. A rendelésnél én kisebb adagra számítottam, jó persze nem laktam tőle degeszre magam, de úgy pont elég volt, normál léptékkel.

Az elfogyasztott főétel után, kicsit elbeszélgettünk a felszolgálósráccal mindenféle dologról, persze megkérdeztem azt is mi van a kispohárba, amit a főétel előtt kéretlenül hozott ki, és amihez így utólag látok hozzá.

desz2.jpeg

A kispohárban a Séf ízelítője volt. Rebarbara csatni, fűszeres kecskesajttal, azt hiszem ez volt. Ennek a pohárnak ilyen előzetesnek kellett volna hogy legyen, a felszolgáló srác a francia nevét is mondta, azt persze elfelejtettem. Desszertnek is jó volt nekem, bár a rebarbarát én nem éreztem ki belőle, az édes csatni a sós, fűszeres kecskesajttal jó párosnak bizonyult.

Nagyon jól esett, finom és nekem ízletesen jól eltalált volt a főétel. Beszélgettem még kicsit a felszolgáló sráccal, tök kommunikatív volt, normálisan adta ő is. Persze nem volt pörgés, meg sürgés forgás, olyan divatosan mondva "chill" érzés uralkodott a bisztróban, akkor bent.

Ünnepi ide vagy oda azért van pontozás:

  • Parkolás: 1/5 (a környék nem teherautónak való)
  • Kiszolgálás: 5/5 (udvarias, normális)
  • Íz: 5/5 (odavágott)
  • Adag: 3/5 (nagyzabásoknak nem annyira)
  • Ár/érték:4/5 (ha szigorúan nézem)

A végén meg kell még jegyeznem hogy a szörp meg a főétel 4500-at kóstált. Mondaná Tibi hogy "Te meg vagy borulva, ennyit fizetni egy kajáért!!!". Mivel mostanság sokat járok külföldön, így nem lepett meg hogy normális, sőt szerintem minőségi kajáért 15 EUR-t kell fizetni, próbálj meg 10 EUR alatt normálisan külföldön kajálni, persze gyros meg hamburger van olcsóbban is de az nem ez a kategória. Meg amúgy is ünnepi volt, nekem megérte, a Klau meg bukta!

A neten fent a Sparhelt étlap van fácséjuk is ha valakit érdekel megtalálja!

Pár kép még:

file_000_1.jpeg

Sparhelt is van

file_000_2.jpeg

A törzsvendégeknek saját poharuk van, zárható vitrinben.

file_001.jpeg

Vihar kerekedik

bari1.jpeg

Szólj hozzá!

Címkék: balaton balatonfüred burgonyapüré szörp ünnepi kelkáposzta bistro Bárány

A bejegyzés trackback címe:

https://pacalvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr7412897664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása