Hirdetés

Hirdetés

Pacalvadász

Csárdák, éttermek, talponállók, büfék gyűjteménye.

ETETŐK TÉRKÉPEN

Friss topikok

Címkék

112 (1) 6 os (3) ablakos kiszolgálás (1) akasztó (1) audi (1) babgulyás (1) bableves (4) balaton (3) balatonfüred (2) balatonfüzfő (1) baleklámpa (1) Bárány (2) báránycsülök (1) bécsiszelet (1) belváros (1) bezár (1) birkapörkölt (1) bistro (1) bisztró (1) Bohém (1) borsóleves (1) brassói (3) Budakeszi (1) budaörs (3) budapest (12) Budapest (1) büfé (5) büfékocsi (2) burgonyapüré (1) cegléd (1) cigánypecsenye (2) cikk (1) csalamádé (4) csapvíz (1) csárda (5) csepel (1) csillag (1) csirkecomb (1) csokispalacsinta (1) Csongrád (2) csülköspacal (1) csülök (5) csülökpörkölt (1) debrecen (1) disznósajt (1) donovaly (1) ebes (1) esztergom (1) ételsziget (1) étkezde (6) étterem (20) facebook (1) Falatozó (1) falatozó (5) fasírt (1) fémtányér (2) finomító (1) Gasztro (1) goral (1) grill (2) grillcsirke (1) gulyásleves (2) gyarmat (1) győr (7) gyorsbüfé (1) gyorsétterem (1) halászcsárda (1) halászlé (5) halleves (1) harcsapaprikás (1) háromszögtálca (1) Harta (1) hekk (1) Hentes (1) hentes (2) hurka (5) Hurka (1) Húsbolt (1) húsleves (2) hvg (1) Hype (1) IX. kerület (1) jakabszállás (1) kacsa (1) kaja (1) Kajálda (1) kakasherepörkölt (2) kalocsa (1) kamionmosó (1) kamionos (4) Kávéház (1) kelkáposzta (1) kemence csárda (1) kerthelyiség (7) kif (1) kifőzde (4) Kisbig (1) kisvendéglő (1) kocsma (1) kocsonya (2) köfém (1) kóla (1) Kolbász (1) kolbász (6) koliba (1) kolozsvári rakott káposzta (1) kondorfa (1) körmös pacal (1) körömpörkölt (1) koviubi (3) kurta (1) lángos (6) lazac (1) lecsó (2) Lepény (1) liba (1) lónyál (1) lötyi (1) máj (1) májas (1) Maklár (1) márton nap (1) Mátra (1) mecseknádasd (1) menü (17) menz (1) menza (10) Mester utca (1) mol (1) nyárfa (1) nyékládháza (1) nyíregyháza (1) olcsó (3) pacal (4) pacalpörkölt (11) palacsinta (6) panorámaterasz (1) paradicsomleves (1) pécs (1) pecsenye (7) pecsenyesütő (5) penne (1) pincér (1) pitvar (1) presszó (1) prósza (1) rába (1) Ragu (1) rakéta (1) rántottsajt (1) régi (1) répcelak (1) rétes (1) retro (1) rizsa (1) sajtburger (1) sajtostejfölös (1) siófok (1) solt (2) Somlói (1) Sous Vide (1) Sülysáp (1) szalontüdő (5) szarvas (1) székesfehérvár (1) szendvics (1) szlovákia (1) szörp (3) sztrapacska (1) talponálló (2) Tápiószecső (1) Tarhonya (1) Tata (1) tavaszitekercs (1) tea (1) temesvár (1) tepertőspogácsa (1) terasz (2) Terasz (1) Tócsni (1) uborka (1) újbuda (4) ünnepi (1) út (1) Vác (1) vadas (1) velősmáj (1) velőspacal (3) vendéglő (6) veresegyház (1) veszprém (2) xi (3) XI (2) xiii (1) XIII (1) xiv (2) xx ker (1) zalaegerszeg (2) Zánka (1) Zúza (1) zúzapörkölt (5) Címkefelhő

Kert Vendéglő, Csongrád

2016.10.26. 07:03 rezirap

Jó Étvágyat!

img_0523.JPGAzon a szép napsütéssel induló napon, úgy hozta a fuvar, hogy elég sokszor sikerült a Tiszát keresztbe-kasba átszelnem párszor. Reggel volt egy szegedi címem, de itt még csak körvonalazódott az ebéd mibenléte. Aztán dél körül Hódmezővásárhelyen a raktáros srácok közül a "Targoncás" Tibi beadta a tuti tippet, a környéken a legjobb halászlét kínáló helyről. Ezen a ponton dőlt el hogy ma halászlét kell ennem, mindenképpen! Tibi tippje akár működhetett volna, ha nem esik be váratlanul egy orosházi felrakó. Onnan viszont a tippben említett műintézmény már nem volt az útitervben, aznap. Mit volt mit tenni irány az M5, Szentes-Csongrád irányában. Ez a két város is tiszaparti, kell hogy legyen jó halászlé! Első gondolat az volt hogy megállok valami benzinkúton aztán megkérdezem hol adják a városban a jó halászlevet (igen itt már elég rendesen rá voltam pörögve, meg éhes is voltam). Aztán jött a szikra hogy Balázst kell felhívni, mivel némi ismeretségi köre van a városban, hátha tudja a tutit. Persze egyből nem vágta, de megnyugtatott (szerintem kihallotta a tanácstalanságot vagy éhséget a hangomból) hogy pár percen belül visszahív és ad egy címet hallé ügyben. Majd 2 perc múlva a következő kódot kaptam: Ha Csongrád és halászlé, akkor Kert Vendéglő!

img_0524.JPGNem volt nehéz megtalálni a vendéglőt, bár mivel a belváros közepén van, a nyerges szerelvény leparkolása okozott némi kalamajkát, de megoldottam. Lakóházak között egyből megleltem a bejáratot, aztán azt hittem Stralis kolléga is pont itt abrakol, mert narancs renegádé állt a bejáratnál. Jó nagy ez a vendéglő, van téliesített kinti része, meg hatalmas benti is, kívülről nem is látszik hogy mekkora. A pult közelébe ültem le, nem világoltam nagyon. Majd jött is a fiatal felszolgáló lány az étlappal. Nagy meglepetésére az étlapot nem is kértem csak azt kérdeztem hogy milyen halászléjük van. Ponty, harcsa, és vegyes adta a választ. Azt hiszem, nem nagy meglepetés hogy a vegyesre esett a választásom. Mielőtt kijött a hallé, a kenyér és az "erős" érkezett az asztalra, de a levesre sem kellett 5 percnél többet várni. A nagy menzás mélytányérnak mindig pozitív előjele van számomra, főleg ha tele is van étellel. A tányér megvolt, bár fért volna még bele a levesből, de ez majd a pontozásnál.

img_0525.JPGElső az illat, ez rendben. Semmi oda nem illő nem volt, jó tömény halas pára szált fel belőle. Akkor jöhet az íz. Azt kell mondanom teljesen jól volt fűszerezve, enyhén volt csípős utóízben, én ezt kedvelem, nem a marósat. Az állaga is inkább a sűrű paszírozott style volt, ami nálam jó pont. Elérkeztünk a halakhoz. Mind a két fajta komolyan volt filézve egy darab szálka nem sok, annyit nem sikerült találnom, a halak íze is kifogástalanul finom volt. Ekkor már kezdtem megnyugodni, hogy jól tettem hogy Balázst kérdeztem mert a halászlé tényleg finom. A tányér léhez azért hozzáettem vagy három szelet kenyeret, ami jó puha fehérkenyér volt. Élveztem a finom halászlevet a puha kenyérrel amíg tartott, de elfogyott hamar, és még nem voltam közel sem jól lakott. A túróscsusza tűnt a legjobb és tradicionális második opciónak, de azt valahogy nem kívántam. Bombát akartam küldeni a halászlére, valami ütőset. Megint csak a felszolgáló lány segítségét kértem az étlap tanulmányozása helyett. Ő lelkesen sorolta a palacsintákat, gesztenyepürét, somlóit...Az lesz az, a somlói, azt kell rádobni a halászlére, hagy szóljon. Kértem is ki hamarjában és eme csodálatot kaptam: (direkt nagyba teszem be, csakazértis)

img_0526_1.JPG

Nagyon édes, csokis, habos, piskótás, finom és jó adag volt. Ütött ahogy elterveztem, és adagra is pont jónak bizonyult, egyebet nem is tudok. Így laktam jól. Az említett menüsor egy tonikkal, 2400-ba került, ami szerintem teljesen baráti. Nem tudom az étlapon milyen ételek vannak még, de ha nem halászlére éheznék akkor is bemennék legközelebb mást is megkóstolni, mert nekem a Kert Vendéglő Csongrádon nagyon bejött!

Pontozok, persze hogy:

  • Parkolás: 1/5 (belváros, nem hosszú tehernek való)
  • Kiszolgálás: 5/5 (teljesen jó)
  • Íz: 5/5 (fent leírtam)
  • Adag: 4/5 (jó)
  • Ár/érték:5/5 (ezzel nincs gond, 560-ért a somlói!)

Ááá, még egy valami csak, hogy azért kicsit belevágjak a nagy rózsaszín habos felhőbe. Tudom én hogy a tisztaság mindenek felett, nincs is ezzel nekem semmi gondom, de a nagy üvegfelületeket lehet nem akkor kellene szórófejes citrusosciffel tisztítani, amikor ott fogyasztom a mennyei halászlevet 2 méterre. Nekem az ablaktisztító illata ugyanúgy nem jön be evés közben mint ha cigiznének a mellettem lévő asztalnál.

img_0527.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: halászlé vendéglő Csongrád Somlói

A bejegyzés trackback címe:

https://pacalvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr8611837067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása